Pemanfaatan Media Komunikasi Visual Sebagai Sarana Promosi Pada PT. Jiwasindo Semarang
DOI:
https://doi.org/10.61722/jrs.v1i4.376Abstract
Advertising technology which is developing rapidly today really provides support for the survival of a company, especially with the use of computer-based advertising technology. Because by using computer technology in an advertising system, you will be able to easily design advertisements in both print and electronic media.
This thesis proposal report with the title "Designing Visual Communication Media as a Promotional Means at PT. Jiwasindo.” The aim of the author in preparing this final assignment is how to attract as many customers as possible with efficient promotional costs and through this promotion customers can find out what products are available in the PT Insurance company. Jiwasindo.
Through a promotion system like this, Insurance Companies can better introduce the Insurance services offered to the public, so that the advantages of this Insurance Company will be clearly visible to the public.
References
Alexander F. K. Sibero. 2011. Kitab Suci Web Programming. Yogyakarta : Mediakom
Algifari, 2003; Statistik Induktif Untuk Ekonomi dan Bisnis, Yogyakarta : Akademi Manajemen Perusahaan YKPN.
Danton, Sihombing. 2001. Tipografi Dalam Desain Grafis. Jakarta: Gramedia.
Dendi Sudiana, 2001, Tipografi, https://ejournal.unisba.ac.id/index.php/mediator/article/view/740
Efendi, S., Pratiknyo, D., Sugiono, E. (2019). Manajemen operasional. Jakarta: LPU-UNAS.
Gonia. M. Firdaus, 2009; Pengembangan Multimedia Interaktif untuk Asesmen Pembelajaran Pembiasan Cahaya. Bandung, Universitas Pendidikan Indonesia.
Hartono, Hendry, dkk. 2012. Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan Penjualan Pada Perusahaan” Dengan Menetapkan Alumni dan Mahasiswa Universitas Bina Nusantara Sebagai ObjekPenelitian. Jurusan Manajemen. Universitas Bina Nusantara. Jakarta Barat.
Iswanto, & Akbar, A. (2021). Buku ajar manajemen operasi. Sidoarjo: Umsida Press.
Kotler, Philip., & Keller, Kevin Lane. (2018). Manajemen pemasaran. Jakarta: Indeks.
Piliang, Y.A. (2008). Multiplisitas dan Diferensi: Redefinisi Desain, Teknologi dan Humanitas. Yogyakarta: Jalasutra.
Sachari, A. dan Sunarya, YY. (2000). Wacana Transformasi Budaya. Bandung: Penerbit
Sachari, A. dan Sunarya, YY. (2001). Pengantar Tinjauan Desain. Bandung: Penerbit ITB.
Saladin, Djaslim dan Marthy Oesman, Yevis 2002; Teknik Jitu Promosi, Yogyakarta : BPFE YKPN.
Soeganda Priyatna dan Elvinaro Ardianto, 2009; ” Media cetak Bagaimana Merancang dan Memroduksi”, Yogyakarta : Graha Ilmu
Stanton, 1996; Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta : Erlangga.
Sugiyono, 2011. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono, 2011; Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D, Bandung: Alfabeta.
Utama, R.E., Jaharuddin, N.A.G., Priharta, A. (2019). Manajemen operasi. Jakarta: UM Jakarta Press.
Wahidin Syafi’i, Umi Khabibah, 2022, Pengembangan Media Promosi Dengan Pembuatan Video Iklan Di Instagram Utuk Meningkatkan Minat Beli Konsumen Pada Starwash Shoe Malang, Jurnal Aplikasi Bisnis.
Widiyanto, Rahmad.2006.Teknik Profesional CorelDraw X3.Jakarta: PT.Elex
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Research and Development Of Student
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.