Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Penerimaan Masyarakat terhadap Produk Perbankan Syariah

Authors

  • Ashilah Razaktania Widodo Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur
  • Fauzatul Laily Nisa Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.61722/jemba.v1i1.80

Keywords:

Product, Customer, Sharia Bank

Abstract

Most of the population in Indonesia is Muslim, this is a large market area for Islamic banks. With the existence of Islamic banks that offer services similar to Islamic sharia or based on the Qur'an, this makes the Muslim community interested in the products offered by Islamic banks. This product is something that can be provided to the market to generate attention, bought, used, or consumed that is able to satisfy a desire or need. By prioritizing very attractive services and facilities, it can also attract customers to use products or goods provided by Islamic banks. Islamic banks must be more active in communicating with their customers, especially if they have competitors.

References

Soraya, Brendha Mieke. (2018) Analisis Faktor Minat Anggota Dalam Pemanfaatan Pembiayaan Murabahah Di Koperasi Simpan Pinjam Pembiayaan Syariah (KSPPS) BMT Peta Trenggalek Dan Bmt Sinar Amanah Boyolangu Tulungagung. Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam. Institut Agama IslamNegeri Tulungagung.

Rangkuti, Suci Nadhilah. (2018) Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Masyarakat Non-Muslim Menjadi Nasabah Bank Syariah Di Kota Medan.Fakultas ekonomi dan bisnis. Universitas sumatera utara.

Rosanti, Novita. (2019) Factors Affecting the Decision of Non-Muslims To Become

Customers of Islamic Banks in Makassar. Journal Business and Entrepreneurial Review.Vol.19, No.2.ISSN : 2252- 4614. Institute of Business and Finance NITRO, Makassar

Rejeki, Sri., Muhammad Rizqie Aris., Roqi Yasin. (2019) Analisis Faktor Faktor Yang Mempengaruhi Minat Nasabah Menabung Di Bank Jateng Syariah. Jurnal Fokus Bisnis, Vol.18, No.01. Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Muhammadiyah Purwokerto.

Rosadi, Abdul Gopur. (2019) Pengaruh Lokasi, Religiusitas, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Nasabah Dalam Produk Tabungan Islamic Banking (iB)

Dhuha Haji di PT. Bank Riau Kepricapem Flamboyan. Skripsi thesis, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.

Nurhariyati (2021) Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pengetahuan Masyarakat Terhadap Bank Syariah (Studi Desa Rensing Bat, Kecamatan Sakra Barat, Kabupaten Lombok Timur).

Rafsanjani, H. (2022). Peran Dewan Pengawas Syariah (DPS) Pada Lembaga Keuangan Syariah (Pendekatan Psikologi Sosial). Jurnal Masharif Al-Syariah:Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah, 6(1), 267-278.

Agus S, Erwan E. (2022) Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Masyarakat Menjadi Nasabah Pada Bank Syariah Di Surabaya. DOI: http://dx.doi.org/10.30651/jms.v7i2.15955

Downloads

Published

2024-05-31

How to Cite

Ashilah Razaktania Widodo, & Fauzatul Laily Nisa. (2024). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Penerimaan Masyarakat terhadap Produk Perbankan Syariah. JURNAL ILMIAH EKONOMI, MANAJEMEN, BISNIS DAN AKUNTANSI, 1(1), 120–128. https://doi.org/10.61722/jemba.v1i1.80

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>