STRATEGI MANAJEMEN PEMASARAN PRODUKSI ASURANSI DALAM BANK SYARIAH
DOI:
https://doi.org/10.61722/jemba.v2i1.590Keywords:
Marketing, Insurance, Islamic BankAbstract
. One of the challenges that needs attention is the public's limited knowledge of the function of insurance. Therefore, an appropriate marketing strategy must be implemented to introduce insurance products in Islamic banks, ensuring that people believe that the presence of insurance in life will bring comfort, security, prosperity, and ease of burden in case of misfortune. The method used is descriptive qualitative, relying solely on literature review. This approach is chosen to investigate and analyze various marketing strategies for insurance products in Islamic banks. The marketing management strategies for insurance products in Islamic banks include: product compliance with Sharia principles, efficient market segmentation, public education, distribution channel diversification, Sharia-based value promotion, and quality customer service. The success of the marketing management strategy for insurance products in Islamic banks lies in a good combination of market understanding, product innovation, use of technology, and quality customer service.
References
Agustin, Elisa, Zuhrinal Dkk, (2023), Analisis Strategi Pemasaran Asuransi Syariah Dalam Meningkatkan Daya Saing Di Tengah Pandemi Covid-19. Mandiri: Jurnal Akuntansi dan Keuangan: YMMA SUMUT. Vol. 2 (1)
Al Fazri, Muhammad, Nuri Aslami (2021), Strategi Pemasaran Asuransi Syariah di Indonesia, VISA: Journal of Visions and Ideas. Vol 1 No 3 (2021) 317-328 E-ISSN 2809-2058 P-ISSN 2809-2643. DOI: 47467/visa.v1i3.827
Ernawati. 2020. Strategi Pemasaran Produk Asuransi Syariah Pada PT. Prudential Life Assurance Cabang Kota Ypgyakarta. Adi Islamic Economic.
Fajar, A. (2023). Analisis Kualitas Layanan dalam Asuransi Syariah. Jurnal Ekonomi dan Keuangan Syariah.
Fara Diqba, Sri Dkk 2023, Analisis Strategi Pemasaran Produk Asuransi Melalui Bancassurance : Studi Pada BRI Insurance Wilayah Medan, Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi dan Manajemen (JIKEM). Vol. 3 No. 1, Year [2023] Page 1367-1452
Halim, M. (2022). Segmentasi Pasar dalam Pemasaran Asuransi Syariah. Jurnal Manajemen Pemasaran.
Huda, N., Hudori, K., Fahlevi, R., Mazaya, D., & Sugiarti, D. (2019). Pemasaran Syariah: Teori & Aplikasi. Jakarta: Kencana.
Imsar, Marliyah, and Faisal Hamdani Harahap. 2021. “Strategi Pemasaran Warung Kopi Di Kota Medan Dengan Game Theory.” HUMAN FALAH: Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam 8 (2)
Irfan, Raudhatul jannah, Farid Fathony Ashal, and Riza Aulia. 2020. “Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Generasi Milenial Terhadap Minat Beli Produk Asuransi Jiwa Syariah.” JIHBIZ :Global Journal of Islamic Banking and Finance. 2 (1): 34. https://doi.org/10.22373/jihbiz.v2i1.8578.
Lestari, Arini, 2022. Strategi Pemasaran Produk Asuransi Syariah. Mimbar Kampius: Jurnal Pendidikan dan Agama Islam.UIN SU. Volume 21 Nomor 2 (2022) 80-89 DOI: 10.17467/mk.v21i2.882
Nainggolan, Hotnida, Dwi Hastuti, and Dkk. 2023. Manajemen Pemasaran (Implementasi Manajemen Pemasaran Pada Masa Revolusi Industri 4.0 Menuju Era Society 5.0). Jambi: PT. Sonpedia Publishing Indonesia
Nur Fadilah. (2020). Pengertian, Konsep, dan Strategi Pemasaran Syari’ah. Salimiya, 1(2), 208. https://ejournal.iaifa.ac.id/index.php/salimiya
Nurahmi Hayani, Manajemen Pemasaran Bagi Pendidikan Ekonomi, Pekanbaru: Suska Press, 2021.
Putri Caesar, Windi DKK 2024, Strategi Pemasaran Produk Asuransi Syariah Dalam Menarik Minat Generasi Milenial Melalui Media Sosial. Jurnal Ekonomi Manajemen Dan Bisnis, Vol. 1, No. 5 Mei 2024, Hal. 44-53 DOI: https://doi.org/10.62017/j
Putri, R. (2023). Dampak Edukasi Masyarakat Terhadap Pemahaman Asuransi Syariah. Jurnal Pendidikan dan Keuangan.
Ramadhani, (2019). Analisa Strategi Pemasaran Produk Asuransi Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah Asuransi Jiwa Syariah Pada PT. Asuransi Jiwa Syariah Medan). LP2M) UIN Sumatera Utara.
Sri Ramadhani (2019), Analisa Strategi Pemasaran Produk Asuransi Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah asuransi Jiwa Syariah Bumi Putera Medan, (LP2M) UIN SU: Sumatera Utara
Syahroni, D. M. (2021). Penerapan Strategi Pemasaran Asuransi Melalui Bancassurance Pada PT Asuransi BRI Life Jember. Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam Jurusan Ekonomi Islam Prodi Perbankan Syariah.
Zainuddin, M., & Harahap, S. (2019). "Marketing Strategy of Islamic Insurance: A Study of Consumer Behavior."Journal of Islamic Marketing, 7(3), 297-310.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JURNAL ILMIAH EKONOMI, MANAJEMEN, BISNIS DAN AKUNTANSI
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.