PENGARUH SISTEM INFORMASI MANAJEMEN TERHADAP PRODUKTIVITAS DAN KEPUASAN

Authors

  • Ika Salsabila Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Muhammad Irwan Padli Nasution Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.61722/jemba.v2i1.710

Keywords:

Management Information System, Productivity and Satisfaction, article.

Abstract

The study's methodology is qualitative, and its goal is to ascertain how the management information system affects both productivity and customer satisfaction. A fulfilling product is one that can sufficiently fulfill a customer's needs. The study's findings indicate that, based on the indicators used to each variable, the management information system variable and the labor productivity variable are both in the good category. The correlation test indicates that the two variables have a strong or high association. Thus, it can be said that there is a connection between how the management information system affects satisfaction and production.

References

Irawan, B. (2003). Agribisnis hortikultura: peluang dan tantangan dalam era perdagangan bebas. SOCA: Jurnal Sosial Ekonomi Pertanian, 3(2), 43875.

Lupiyoadi, R. (2001). Manajemen pemasaran jasa: Teori dan praktek.

Sinungan, M. (2000). Edisi Revisi. Cetakan Keenam. Ghalia Indonesia: Jakarta.

Downloads

Published

2024-12-24

How to Cite

Ika Salsabila, & Muhammad Irwan Padli Nasution. (2024). PENGARUH SISTEM INFORMASI MANAJEMEN TERHADAP PRODUKTIVITAS DAN KEPUASAN . JURNAL ILMIAH EKONOMI, MANAJEMEN, BISNIS DAN AKUNTANSI, 2(1), 675–679. https://doi.org/10.61722/jemba.v2i1.710

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)